Veelgestelde vragen

Nog vragen? We hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Misschien vind je hieronder je antwoord. Niet gevonden? Stuur gerust een bericht via het e-mailadres onderaan deze pagina of bel met Frits.

Wat betekent volpension?

Volpension betekent dat we de hele dag voor je zorgen.
’s Ochtends staat er een uitgebreid ontbijt klaar en je kunt zelf een lunchpakket maken om mee te nemen voor onderweg.
Na de fietstocht ligt er iets lekkers te snacken op je te wachten bij terugkomst in het verblijf.
’s Avonds geniet je van een vers bereid 3-gangendiner.
Koffie en thee zijn inbegrepen. Er zijn diverse drankjes verkrijgbaar, maar die moet je apart afrekenen.
En, natuurlijk is alles vegetarisch. 😉

Wat eten we?

We zorgen voor lekker, vers en voedzaam eten. Precies wat je als sportieve fietser nodig hebt.
Alle maaltijden zijn vegetarisch, dus daar hoef je niet over na te denken.
Eet je liever volledig plantaardig? Dat kan natuurlijk ook.
Heb je een allergie of dieetwens? Laat het ons voor vertrek weten, dan houden we daar graag rekening mee.

Kan ik mijn eigen afstand en tempo bepalen?

Bij de meeste ritten is dit geen probleem. Het is geen race, dus je kunt de dagelijkse ritten in je eigen tempo rijden. We vertrekken gezamenlijk, maar komen niet gezamenlijk aan. Ieder op eigen tempo, soms rijden er groepjes samen. De lengte van de ritten kan je ook afstemmen op je eigen behoefte. Bijna alle ritten zijn in te korten en we maken die graag op maat voor je.

Slaap ik met meer mensen op een kamer?

De plekken waar we verblijven hebben meestal twee- of meerpersoonskamers. Soms zit er een éénpersoonskamer bij. Er kunnen meer mensen op een kamer slapen. We vragen je vooraf waar je voorkeur naar uitgaat en dan gaan we puzzelen met de kamerindeling. Als je alleen op een kamer wilt slapen kan om een toeslag worden gevraagd. Je hoeft nooit tegen je zin met iemand anders op een kamer te slapen.

Moet ik een verzekering afsluiten?

De reis is exclusief reis-, annulerings- en ongevallenverzekering. We raden je aan om deze zelf af te sluiten als je dat nog niet hebt gedaan.

Wat moet ik meenemen?

Je fiets!
In de meeste gevallen hoef je alleen je eigen kleding en verzorgingsmiddelen mee te nemen, ook voor onder het fietsen. Soms kan het zijn dat je zelf handdoeken moet meenemen als deze terplekke niet aanwezig zijn.
Houd bij het inpakken rekening met alle weersomstandigheden van zon tot regen. Je weet maar nooit!
Voor vertrek ontvang je van ons een paklijst met handige tips.

Is er hulp bij pech onderweg?

Als je pech hebt onderweg en je kan het niet zelf herstellen, bel je met ons. We maken altijd een appgroep aan in Signal van alle deelnemers. Je geeft ook in deze groep aan dat je pech hebt en waar je bent.
Soms gaat er een volgauto mee, maar als we er niet met de volgauto zijn, kijken we in overleg wat handig is. Wat er ook gebeurt, we zullen je altijd ophalen als dat nodig is.

Wat als het weer tegenzit?

We hebben een programma, maar passen dat flexibel aan.
Als het weer even niet meewerkt, kunnen we een route of rustdag verplaatsen zodat het programma voor iedereen prettig blijft.

Hoe gaat VéloVie met mijn gegevens om?

In ons privacy en cookie statement hebben we vastgelegd welke gegevens we verzamelen en hoe we met je gegevens omgaan. Dat document vind je via deze link:

Privacy en cookie statement

Heeft VéloVie ook Algmene voorwaarden?

Ja zeker. We sturen de algemene voorwaarden mee bij iedere bevesitigng van een boeking. Wil je ze lezen? Je vindt ze via deze link:

Algemene Voorwaarden VeloVie

Persoonlijk contact? Bel Frits

06-10261902

E-mail versturen?

contact@VeloVie.nl